078 05 05 23
Kies je dier
Kies je dier

Tijdigheid van meldingen

Voor nieuwgeboren kalveren adviseren we om de geboortes vanaf september zoveel mogelijk dagelijks te registreren en jouw BVD-stalen zo snel mogelijk aan het labo te bezorgen. Zorg ervoor dat je vóór aanstaande vrijdag 13 september de benodigde verplaatsingsdocumenten hebt aangevraagd voor kalveren die in het begin van de week van 16 september vertrekken.

Voor alle andere meldingen vragen we om deze tegen aanstaande vrijdag 13 september bij te werken, zodat je blijft voldoen aan de wettelijke meldingstermijn van 7 dagen.

Hou er eveneens rekening mee dat er van zaterdag 14 tot en met maandag 16 september geen lijsten van aangekochte runderen zullen worden verzonden.

Wat wijzigt er precies in Sanitel?

 

Aanmelden op Veeportaal

Vanaf volgende week maandag 16 september is er een nieuwe link om naar Veeportaal te gaan. Net als de oude, bereik je ook deze via de website van DGZ (www.dgz.be) door op de homepagina op de knop ‘MIJN DGZ’ te klikken en door te gaan naar ‘START VEEPORTAAL’.

Het aanmeldscherm zal er anders uitzien dan je gewoon bent, maar je logingegevens blijven hetzelfde. Werk je met een opgeslagen gebruikersnaam en paswoord? Hou er dan rekening mee dat deze gegevens niet meer automatisch zullen worden ingevuld staan bij gebruik van de nieuwe link. Weet je je paswoord niet meer? Vraag dan een nieuw paswoord aan via de link ‘Paswoord vergeten’ op het inlogscherm.

 

Geen knop ‘Toevoegen’ meer

De bekende blauwe knop ‘Toevoegen’ onderaan het scherm om een melding te registreren, is vervangen door een icoontje van een diskette rechtsboven in het scherm om je melding/bestelling te registreren.

Verder zijn er nog enkele kleinere aanpassingen in het uiterlijk van Veeportaal, maar de werking blijft hetzelfde.

Aanstaande vrijdag worden de huidige handleidingen van Veeportaal op de website van DGZ gewijzigd naar versies waarin de nieuwe werking van Veeportaal duidelijk wordt uitgelegd en geïllustreerd. Alle handleidingen vind je op deze pagina.

    

Waarom zijn deze aanpassingen nodig?

Deze aanpassingen zijn noodzakelijk om de werking van Sanitel te blijven garanderen in een veilige, toekomstbestendige omgeving.

Tijdens deze aanpassingen kunnen ook DGZ-medewerkers niet in het systeem werken. Daarom vragen we om zoveel mogelijk rekening te houden met de info uit dit nieuwsitem om hinder te voorkomen.

Hoe kan je onze helpdesk best contacteren?

Naar aanleiding van deze aanpassingen verwachten we vrij veel vragen van klanten, waardoor de wachttijden bij onze helpdesk kunnen oplopen. Onze medewerkers stellen alles in het werk om deze tot een minimum te beperken en danken je alvast voor je begrip. Om lange wachttijden te vermijden, adviseren we om ons zoveel mogelijk te contacteren via e-mail (helpdesk@dgz.be) of via de online formulieren op onze contactpagina voor contactname of aanvraag van een ophaling .