DGZ helpdesk: dagelijkse ondersteuning gegarandeerd
Wist je dat de medewerkers van de DGZ-helpdesk dagelijks honderden contacten verwerken? Veehouders kunnen elke werkdag bij ons terecht voor ondersteuning, zowel telefonisch als via e-mail, of zelfs direct op het bedrijf zelf. Onze helpdeskmedewerkers staan klaar om je met respect en zorg te ondersteunen, rekening houdend met de uitdagingen waar de veehouderij vandaag voor staat. In dit artikel een kleine greep uit vragen die regelmatig aan onze medewerkers gesteld worden.
- Hoe registreer ik bepaalde meldingen via Veeportaal?
Hiervoor kan je elke werkdag op de telefonische begeleiding van onze helpdeskmedewerkers rekenen, om je meldingen stap voor stap tot een goed einde te brengen. Daarnaast biedt DGZ heel wat handleidingen op onze website.
- Er moet een dier vertrekken, maar ik beschik niet over een verplaatsingsdocument?
Neem contact op met onze helpdesk zodat een medewerker de status van het dier kan nakijken. Staat het volledig juist in Sanitel? Dan begeleiden we je om het verplaatsingsdocument aan te vragen, dat je kort daarna al in je mailbox mag verwachten. Is dit niet het geval, dan zorgt onze helpdeskmedewerker voor de nodige rechtzettingen.
- Ik heb een dier met foutieve gegevens geregistreerd, hoe corrigeer ik dit?
Je kan een wijziging van de geboortekenmerken zelf kosteloos registreren via Veeportaal, waardoor de gegevens ook meteen correct in de Saniteldatabank staan.
- Ik bestelde onlangs oormerken, maar heb ze nog niet ontvangen. Wat nu?
Onze helpdeskmedewerker controleert graag jouw bestelling en informeert jou over de verwachte leverdatum. Blijkt dat de verzending van je pakket mis liep waardoor je het nog niet mocht ontvangen? Dan volgt de helpdeskmedewerker nauwgezet de status van je pakket op en zal je op de hoogte houden zodat je je bestelling zo spoedig mogelijk kan ontvangen.
- Welke oormerken kan ik het beste bestellen?
DGZ is wettelijk verplicht om alle erkende oormerken aan te bieden. Elk jaar monitoren we de kwaliteit van alle oormerken en publiceren we telkens een verslag op onze website. Op die manier kunnen we heel transparant info delen over de verschillende types oormerken, het verlies van oormerken en eventuele klachten die we ontvingen.
Feedback en verbeteringen
Heb je een verbetervoorstel of liep er iets mis? Contacteer onze helpdesk en laat het ons weten. Jouw feedback is essentieel voor ons om te kunnen blijven groeien in onze processen en onze dienstverlening continu te verbeteren.
DGZ Rund-app: jouw mobiele partner
Als organisatie van en voor veehouders denkt DGZ voortdurend mee in de behoeften van “haar” veehouders, om administratieve verplichtingen gemakkelijker en minder tijdrovend te maken. Ontdek DGZ Rund, de app ontwikkeld in samenwerking met ARSIA, om jouw administratieve taken te vereenvoudigen. Met DGZ Rund kun je onder andere de geboortes en vertrekken registreren, en heb je op elk moment je actuele stalinventaris bij de hand. We werken voortdurend aan verbeteringen en nieuwe mogelijkheden. Identificatie en registratie zijn immers kernactiviteiten van DGZ, waarmee we willen bijdragen tot het aanbieden van oplossingen voor een duurzame dieren(gezondheids)zorg. En dat kunnen we alleen maar in optimale samenwerking met de veehouder.
Heb je nog vragen over I&R bij rundvee? Neem dan gerust contact op met de helpdesk van DGZ, elke werkdag bereikbaar via telefoon 078 05 05 23 of via mail helpdesk@dgz.be. Of neem een kijkje op de I&R rundvee-pagina op onze website.